Tehnologia – Un ritual de relaxare

Mi-am dorit să fiu independentă încă de la 16 ani, să-mi fac banii de buzunar (cel puțin) și să-mi acopăr nevoile fără să depind de familie. Așa că am început să-mi caut un loc de muncă prin restaurante, fabrici etc. La început am lucrat într-o fabrică de croitorie, pe perioada verii. Mai apoi am început să lucrez ca ospătar, în zilele de weekend.

Cu timpul am descoperit că am o pasiune față de scris. În penultimul an de liceu m-am orientat către o redacție, cu program part-time. Apoi am început facultatea, renunțând la ideea de a-mi lua un nou job, cel puțin temporar.

În tot acest timp am continuat să scriu și pe blog, ba chiar am ajuns într-un punct în care, mulțumită tehnologizării, mi-am transpus online atât activitatea profesională, cât și pe cea personală sau de relaxare.

Dacă ieri tânjeam după mai mult timp liber cu mine însumi, cu gândurile și pasiunile mele, cu lucrurile ce mă fac fericită și mă împlinesc, digitalizarea a făcut posibilă toate aceste lucruri. Nu mai există nicio scuză să nu-mi ofer timpul necesar pentru meditație, și relaxare, oricând și oriunde. Mai ales în aceste zile, când am ales să fiu responsabilă și să stau acasă pentru binele nostru, al familiei și al celorlalți din jur.

***

Mă simt norocoasă și privilegiată pentru era în care trăiesc! Am mereu la îndemână cele două telefoane tip smartphone sau cel puțin unul dintre ele, cu care pot face absolut orice lucru doresc. Când intru în casă mă întâmpină biroul din camera de zi, unde se află calculatorul soțului – proprietate privată masculină, pe care se vizionează filme și seriale, unde se joacă jocuri, se caută informații sau se fac proiecte. În dreptul său e situat și un scaun de birou. Nu e el cel mai cel, timpul punându-și amprenta cu ușurință asupra condiției sale. De aceea mi-a năzărit mintea să mă informez cu privire la scaune gaming. Nu-i specialitatea mea, dar știu cât de mult ține el la poziția corectă. Am văzut la Spacer câteva modele adecvate, cu spătar reglabil, care oferă atât o poziție corectă, cât și confort maxim pentru ritualul de relaxare al unui pasionat de tehnologie.

scaun-gaming-spacer

Undeva în drepta se regăsește și proprietatea mea privată – un laptop cu o vechime de circa patru ani, pe care-l operez cât e ziua de lungă. Și, cum intri în bucătărie, zărești imediat tableta pe care rulează știri din diferite colțuri ale lumii. La toate acestea se mai adaugă și telefonul lui, plin de aplicații de socializare și jocuri, telefoanele mamei sale, dar și cei doi pisoi care necesită multă atenție zilnică. Toată această tehnologie din jurul meu o consider un izvor de relaxare, dar și de informare și de dezvoltare personală.

Tehnologia – Un ritual de relaxare

Aleg să folosesc tehnologia în mod responsabil, în primul rând pentru informare și pentru dezvoltare personală. Este un mare beneficiu, pe care sigur și-ar fi dorit să-l aibă și strămoșii noștri. Zilnic accesez zeci de pagini de unde aflu informații noi, știri de interes comunitar, sugestii de a petrece timpul liber, sfaturi, soluții. Merg mereu pe regula de trei – aleg minim 3 surse diferite pentru informare, chiar și mai multe, pentru că mai multe surse diferite înseamnă mai multe informații, iar mai multe informații îmi pot oferi o viziune mai bună de ansamblu și mai reală. Iar lucrul acesta îl fac ori de câte ori caut informații despre un produs, despre o știre, despre o rutină de îngrijire etc. Mi se pare util că poți găsi informații și rețete diverse, curiozități de spectru larg sau opinii, fără să depun prea mult efort fizic și fără să fiu nevoită să mă deplasez.

spacer.ro_

Minim o dată pe săptămână mă relaxez prin intermediul tehnologiei făcând shopping inteligent. Nu mai stau la cozi în magazine, ci solicit prin câteva click-uri livrarea articolelor de interes direct la mine acasă, la prețuri mult mai mici, iar deseori produsele sunt mult mai diverse și mai originale.

În timp ce ele se livrează la domiciliu, eu pot să mă orientez către îngrijire personală, să mă pun la curent cu ultimele tendințe, să vizionez un film, un serial sau să citesc o carte, online. Deși nici gătitul nu e o mare pasiune, tehnologia mă ajută totuși cu inspirația de care am nevoie. Și deseori mi se face poftă de lucruri noi, mai ales la capitolul deserturi, la care nu le pot rezista nicicum. Iar pentru cei mai mulți, gătitul este o modalitate inventivă și creativă de a se relaxa și de a fi productivi, în același timp. Mi-am făcut un ritual și din gătit. Așa că, cel puțin o dată pe săptămână, mă „refugiez” în bucătărie, cu tableta lângă mine, derulez pagină cu pagină și ulterior trec la practică. O zi gătesc, într-una vizionez filme sau seriale, într-una mă ocup cu ritualul de îngrijire personală (manichiură, pedichiură și coafură), iar în alta scriu pe blog. Îmi place și să fotografiez diverse, așa că din ritualul de relaxare face parte și partea de fotografie și de editare, ritual la care apelez de cel puțin două-trei ori pe săptămână. Îmi iubesc pisoii în adevăratul sens, mă joc cu ei, caut online informații despre dezvoltarea lor armonioasă, despre prevenirea unor afecțiuni sau îi fotografiez/filmez în timp ce ne bucurăm unii de ceilalți.

Principalul lucru care mă relaxează este muzica. Și este principala mea activitate de relaxare în timpul rămas. Uneori ascult muzică în timpul zilei, alteori meditez pe ritmul pieselor favorite înainte de somn. În mod inevitabil arunc și câte-un ochi pe rețelele de socializare, unde mai văd și aflu lucruri noi, fie mă folosesc de ele pentru a comunica cu toți cei dragi. Nici nu realizez cât de repede trece timpul când vorbesc cu rudele sau cu prietenii!

Spacer

De curând am ales să mă înscriu și la un curs digital de formare și dezvoltare personală. Sunt o mulțime de cursuri, prezentări și idei pentru fiecare pasiune, care te învață milioane de lucruri noi, de actualitate, care ajută inclusiv la obținerea unei diplome și la specializarea în diferite domenii. Iar dacă mai rămâne timp liber, ne reprofilăm pe aplicații și jocuri, cărți online, pe telefoane, laptop sau PC.

 

Spacer aduce tehnologia și digitalizarea la noi acasă!

Nu lucrez nici la NASA și nici nu sunt IT-ist de meserie. Dar pentru că am contact direct și frecvent cu tehnologia, văd limpede cum s-a transformat într-un stil de viață și într-o modalitate de a-mi facilita acțiunile zilnice, dobândind prin intermediul ei mai mult timp liber, pentru noi, pentru comunicare, dezvoltare personală și relaxare.

Acum este posibil și să călătorești virtual în jurul lumii, să vizitezi muzee, să cuprinzi tot ceea ce se poate găsi în magazine. Întreaga lume și toată informația este înglobată în servere, în dispozitive de ultimă generație și gadgeturi inovatoare. Iar la Spacer am găsit tot necesarul ce ține de tehnologie performanță și avansată, sub deviza Spacer – IT comes home.

IMG_20200316_173749

Pe birou este un mousepad Spacer de aproape circa un metru, cu o super aderență la mouse. Nu-l mai limitează în operare ca cel vechi, astfel că se poate folosi de acest lucru în avantajul propriu, ca să devină un campion de gaming la jocurile preferate. Sau chiar să aibă mai multă agilitate când vine vorba de operarea facilă a calculatorului, indiferent de activitate. E și o protecție foarte bună împotriva prafului și a murdăriei, astfel că nu mai e nevoie să lustruim biroul zilnic.

Lângă birou ar putea fi acel scaun la care el visează, acel scaun comod și sigur, care să-i mențină poziția corectă și confortabilă. Am văzut că sunt mai multe opțiuni disponibile, astfel încât și-ar putea alege singur modelul și culoarea care s-ar integra perfect în feng shui-ul casei noastre.

IMG_20200316_173629

Nu i-ar strica nici o tastatură nouă și o carcasă Spacer, căci circuitele stau mai mereu expuse, iar pisoii au curiozitatea în sânge și încearcă deseori să se strecoare pentru o mică inspecție acolo. Iar pentru mine aș vrea un cooling pad, pentru că obișnuiesc frecvent să lucrez cu laptop-ul în brațe și îmi aduce aminte că oricând s-ar putea bloca sau să se oprească din funcționare. Și unul dintre acele rucsacuri de laptop, care să mă ajute să-mi trasport laptopul cu ușurință atunci când am nevoie, în special când trebuie să ajung la facultate, să prezint profesorilor proiectele sau să lucrez online în pauze.

Oare ce ne mai rezervă viitorul în materie de tehnologie?  Voi cum folosiți tehnologia responsabil, pentru relaxare și dezvoltare?

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2020.

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale

Lasă un comentariu